Ett kort inlägg om Ryssland

Jag insåg att jag inte bloggat så mycket om. min Ryssland resa, så jag tänkte bara lägga upp ett kort inlägg med fyra bilder som jag tog.  Sen skriver jag förmodigen ordentligare inlägg om resan längre fram
En staty som USA hade gett som gåva till Ryssland som ett tecken på deras vänskap.
En halv suddig grupp bild.
Vår tolk och operan som vi besökte en kväll.

Trästocks 2015- Fredagen

Vaknade i fredags, hade feber och jätte ont i huvudet. Efter mitt mående antog jag att jag inte skulle orka ta mig till Trästocks, så jag gick och la mig igen. Rastlös bestämde jag mig för att iallafall åka till Robin. Senare fick vi en inbjudan att äta middag hos Tom och sen åka på Trästocks. Efter många om och men (även en hel del huvudvärkstablett) befann jag mig på festivalen.

Robin lät mig ta kort till slut.
Utsikten från lekparken.
Robin och Alvin.
 Mellan två och tre bestämde vi oss för att åka hem. Jag och Robin var sugna på mat, men alla matstånd var stängda. Så det blev ett snabbt stopp på Max innan jag och Robin hamnade hemma hos han.

För er som inte vet, är Trästocksfestivalen Sveriges största fria festival, som hålls i Skellefteå.

Sommarutflykt med familjen

Här om dagen gjorde jag, min familj och min mormor en liten utflykt till Furugrund och åt.
Jag åt bakadpotatis, med en räkröra, smör och sallad.
Resten av familjen åt räkmackor.
Vi kollade på båtar och njöt av solen.
Jag och lillebror köpte glass. Sedan satt jag , pappa och Lucas oss vid en brygga och solade ett tag.
Så efter mat, det fina vädret och glass var nog alla väldigt nöjda och vi bestämde att åka vidare.
Dock hann jag, mamma och momme in och köpa en vit drömfångare åt mig, som just nu hänger över min säng. Jag smög även iväg och tog lite kort.
Innan bilen bar iväg hem, stoppade vi ju såklart vid Byske Karamellfabrik.  Efter en tids funderingar var tillslut alla nöjda och vi åkte vi hem med en påse karameller var(utom min bror Lucas som skulle ha en bruk med 2kg). För mig blev det gräddkola, vilket är en av mina favoriter.

Min instagram

Jag och Robin på midsommar.                                  Firade in sommarlovet i ett härligt växthus.
 Efter en dansuppvisning                                                     På en ryskopera

På instagram heter jag @juliahellgreen

Lupiner

Igår försökte jag fota, men eftersom jag har lite problem med min kamerna och kamerautrustning blev bilderna lite sådär. Längst upp på att köpa listan ligger just nu en kamera, och lite ny kamerautrustning.

Mycket mat och lite sol

Igår efter Robin kommit hit tog vi fram muurikkan och wookade. Det blev jätte mycket mat och det var faktiskt ganska gott. Resten av kvällen spederades framför tv:n med grönsaker och dipp.

Idag tittat faktiskt solen fram lite, så jag och Robin ska ut och njuta av att det inte regnar.

Tea Forsbergs bloggdesign

Är just klar med Teas design. Hon ville ha en enkel design, ville ha med ett citat men annars jag hade ganska fria händer. Designen har dock tagit ett tag pågrund av att jag inte haft så mycket tid. Tycker att ni borde kolla in designen själva här.

Hämtmat

Medans resten av min familj åkte på trav, köpte jag mat och åkte hem till Robin. Wok, vårrullar och sushi. Vi åt och slappade tills de var klara på travet, sen kom de och hämtade oss. Resten av kvällen var vi hemma hos mig och drack te .

Imorse vaknade jag helt ensam hemma, Robin hade åkt till jobbet och min familj var på min brors träning. Jag kollade ut och insåg att det var dåligt väder igen. Har det regnat i över en vecka nu? Så dagens aktivitet blir att försöka göra klart en design jag gör åt en vän och sedan städa.

Regn och fix hos faster

Vaknade tidigt imorse av att Robin åkte till sitt jobb. Efter frukost tog jag de två bussarna jag behöver ta för att hamna hos momme. Vi fikade och pratade i två timmar innan pappa hämtade mig. Hemma gjorde jag pasta sallad till lunch och myste med mamma ett tag. Vid två tiden började jag göra mig klar och åkte med mina föräldrar och fikade där min lillebror jobbar. Efter fikat gjorde vi en snabb tripp till hjoggböle för att hämta en bil innan vi hämtade Robin på bussen.

Middag åt vi hos faster, flygade Jakob och citronmoussekaka till efterrätt. Sedan sattes alla i jobb. Lucas och Robin började bygga ihop min lillkusins nya säng, mamma fixade fasters hår och jag fixade lite annonser medans jag passade min kusin ( och pappa gjorde allt möjigt). När till slut alla äntligen blivit klara så åkte vi hem.

Mat och mys

Idag när jag kom till Robin hade han lagat middag åt mig. Vi åt pasta carbonara, vilket var jätte gott. Robin överaskade mig verkligen, han har verkligen sina ljusa stunder (ganska många faktiskt). Nu sitter vi nere, äter naturgodis, grönsaker med dipp och myser framför tv:n.

Imorgon ska jag till min mormor (momme) medans Robin jobbar. Jag hoppas alltså på bra väder så man kan vara ute och strosa runt.

Golden Bar

När vi var i Lycksele åkte vi såklart traditionsenligt till Golden Bar. Jag tror vi gjort det varje gång vi varit i Lycksele sedan jag varit liten, vilket varit nästan varje år i mitt sjutton åriga liv. I år förvånades vi av att hela stället fått en ny inredning. Det var verkligen jätte fint.  Maten var också jätte god!  Vi åt allt från kycklingrulle till fläskfile. Till efterrätt beställde vi in chokladfondant och en glass som var täckt med någon slags citron grej och maränger.

Ruby Rose

Evigt tacksam till Alicia som visade en gif med Ruby Rose från denna video för mer än ett halvår sedan.

Saker jag glömt att jag köpt

Glömde helt bort att lägga upp det här inlägget. Detta var vad jag köpte just när sommaren började på Biboköp. Mumin sommar muggen från 2013 för 199kr och ljus som kostade 99kr. Muggen blev den sjätte i samlingen. Bra start på sommaren.

Vita rosor, mozzarella, avokado och choklad

Igår kom Robin hit med några av mina favoritsaker. Vita rosor, mozzarella, avokado och oreochoklad. Hela kvällen spenderades med att spela Harry Potter och Nightmare Before Christmas på Xbox.

Nu ska vi snart baka något spännande. Ska söka runt på lite olika saker och se om jag hittar något intressant.

Liten design ändring

Gjorde en liten snabb ändring i designen och gjorde min header lite större.